Eindelijk een eerste berichtje uit België! - Reisverslag uit Turku, Finland van Jasmien Steenwegen - WaarBenJij.nu Eindelijk een eerste berichtje uit België! - Reisverslag uit Turku, Finland van Jasmien Steenwegen - WaarBenJij.nu

Eindelijk een eerste berichtje uit België!

Door: Jasmien

Blijf op de hoogte en volg Jasmien

21 April 2009 | Finland, Turku

Zoals de titel zegt: even tijd voor een berichtje uit België! Wat zijn het al 4 hectische dagen geweest!

Maar eerst nog even over Finland:
Op vrijdag alles ingepakt en we zouden 's avonds iets gaan eten met Nathalie en Delphine. Daarna zouden we naar het feestje van Memo trekken!

Wanneer we aan de supermarkt kwamen, waar we hadden afgesproken, zei Nathalie dat we bij Scott sushi mochten gaan eten... Hmmm, oké dan, ik ben daar wel niet echt voor ...
Dus we trokken naar het appartement van de drie musketiers: Memo, Scott en Jérémy!
Sushi, nog steeds niet m'n ding, maar ik heb er wel enkele geprobeerd... We hadden toch nog honger. We gingen dan naar het appartement van Nathalie en Delphine, zodat we konden klaarmaken wat we toch nog in de supermarkt gekocht hadden...: toastjes! Wat waren deze lekker!
Ondertussen waren Karlijn en Sandra aangekomen en was Kristel al op de deur komen kloppen: Tijd om te vertrekken dus!

Een echt feestje was het niet, vond ik. Ik heb me niet super geamuseerd, maar het was wel fijn om nog mensen terug te zien. Zoals Cam en Holly bijvoorbeeld, onze vrienden uit Canada! Het was heel lang geleden dat we ze nog gezien hadden!
Tegen half één begon het afscheid nemen, kwestie van toch iedereen gezien te hebben! Traantjes zijn er net niet gevallen... Tegen tien voor één spullen bij elkaar zoeken en richting bushalte. De bus wou ik toch echt niet missen!
Nathalie en Glenn waren al met mij meegestapt, om aan de bushalte dag te zeggen.
AC was nog boven. Ik dacht dat ze de bus ging missen, maar net op tijd kwam ze toch aan met Karlijn en Sandra. Klaar om naar Turku te gaan, voor de laatste keer!
Toen de bus er aan kwam besefte ik dat Kristel er niet was! En ik had geen dag gezegd, aangezien ze mee naar Turku zou gaan! Wat jammer!
Terwijl we uiteindelijk op de bus zaten, kregen we telefoon van Kristel dat ze de volgende bus zou nemen en dan direct naar het busstation zou komen. Hopelijk zou ze het redden en op tijd zijn!

Toen wij aan het busstation kwamen zijn AC en Karlijn nog even in de Mc Donald's geweest, terwijl Sandra en ik buiten bleven wachten.

01.50: de bus komt er aan ... Kristel is nog niet in zicht. Ze belt dat ze op Kauppatori is ... Dat gaat spannend worden! We betaalden de bus al, we dropten onze spullen en konden alleen maar hopen dat Kristel op tijd zou zijn!

En ja! 2 minuten voor de bus zou vertrekken zien we ze de hoek om lopen! Wat fijn! Traantjes zijn er gevloeid! Ze had het gehaald!
Maar even later was het al tijd om de bus op te stappen!

Van de busrit kan ik mij niet veel meer herinneren, alleen het volgende:
- Het was koud;
- Zatte mensen op weg naar Salo;
- Wegversperring door een auto die in de gracht terecht gekomen was.
Voor de rest heb ik geslapen!
Tegen half vijf waren we aan de luchthaven. Nog een dik half uurtje wachten voor de ouders van AC zouden toekomen met al de bagage.
05.30, inchecken! En ineens zagen we Memo en Jeremy! Memo vertrok ook die ochtend en Jeremy was zo lief om z'n beste maatje te vergezellen naar Helsinki en te helpen met de bagage! Nog even snel dag zeggen en door de douane - controle. Uiteraard had het machien zin om te piepen bij mij, maar uiteindelijk kon ik er zonder problemen door! Oef!

06.00: Boarding - time! Spannend! Nu duurt het echt niet lang meer.
Ohja, ik maakte nog een foutje en belde rond kwart voor zes naar mama om te zeggen dat we bijna zouden vertrekken en vroeg of ze daar al wakker waren. Maar ik was even vergeten rekening te houden met het tijdsverschil! Oeps!

06.30 Opstijgen! Veel heb ik ook niet gemerkt van de vlucht. Gelukkig heb ik toch een beetje kunnen slapen!
Een half uurtje vroeger dan gepland zijn we geland in Düsseldorf, waar mij nog een héél aangename verrassing stond te wachten!
Fré was er bij! Ik wist van niks, hij moest zogezegd naar zijn stage gaan! Tsssss ;-) Maar het weerzien was zo fijn, maar in het begin toch ook een beetje raar... In de auto werd ik toch een beetje moe... Oogjes toe gedaan, maar toch niet echt kunnen slapen...

Thuis gekomen: uitpakken, bah! Niet zo leuk! In de namiddag is Fré terug gekomen en blijven eten: Vidé met frietjes! Ik mocht kiezen ;) En als dessert stond er pannenkoek met ijs op de menu! Jammieeee!
Daarna trokken we naar de basket.. Hoe raar! Ook om de anderen terug te zien! Maar wel fijn! Daarna terug naar huis gekomen en toch maar bedje in gekropen en lekker lang blijven liggen op zondag! In de namiddag wat voorbereid voor stage en 's avonds nog iets gaan drinken in Leuven.
Wat deed het raar om terug in de straten van Leuven te lopen en de Oude Markt! Maar het gaf ook al snel weer een vertrouwd gevoel!
Het waren 2 super dagen, Danku ;-)!

Maandag: Een dag naar Brussel! Zo raar om iedereen terug te zien! Sommigen spierwit, anderen bruin ...
Wel fijn! Maar zo vreemd! 's Avonds toch nog een terrasje gaan doen! Nu ik nog niet zoveel werk heb en het weer mooi is, moet er geprofiteerd worden vind ik! :P

Vandaag stond eerste stagedag van 7 weken op de agenda... Drukke tijden dus!
Ik ga binnenkort nog wat foto's online zetten, ik geef de link dan nog eens mee ;-)

Groetjes!

  • 09 Januari 2010 - 21:00

    Lindsey:

    Hey Jasmien,
    ik heb al je blogs gelezen.
    Ik heb er wel 3 dagen over gedaan om alles op m'n gemakje te lezen.
    Ik vond het zeer fijn om te lezen hoe het er aan toe gaat op zo'n buitenlandse stage.
    Ik zou volgend jaar namelijk graag ergo gaan studeren & ik zag iets over die buitenlandse stage. Dus ik wou weten wat het was en inhield, wat is dan beter dan het 'dagboek' van iemand te lezen dat het zelf heeft gedaan ;-)

    Groetjes,
    Lindsey x

  • 10 Januari 2010 - 10:19

    Jasmien Steenwegen:

    Hey Lindsey,

    Wat fijn dat er bijna een jaar later nog een reactie komt op mijn blog.

    Indien je nog vragen hebt over de Erasmus of over opleiding, aarzel dan niet om mij te contacteren!
    jasmien.Steenwegen@gmail.com

  • 13 Juli 2010 - 10:32

    Lindsey:

    Hey Jasmien!
    ik zie nu pas dat je had gereageerd. :)

    Ik heb je e-mailadres opgeslagen voor moest ik een vraagje hebben.
    Dankje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasmien

Samen met Anne - Cathérine zal ik 3 maanden in Turku verblijven. We zullen er stage doen, les volgen, maar hopelijk ook heel veel plezier maken. We zullen zeker ons best doen om er van te genieten en een unieke ervaring van te maken!!

Actief sinds 02 Okt. 2008
Verslag gelezen: 10309
Totaal aantal bezoekers 53458

Voorgaande reizen:

17 Januari 2009 - 18 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: