werken - laatste Finse les - Onnela - Caribia - Reisverslag uit Turku, Finland van Jasmien Steenwegen - WaarBenJij.nu werken - laatste Finse les - Onnela - Caribia - Reisverslag uit Turku, Finland van Jasmien Steenwegen - WaarBenJij.nu

werken - laatste Finse les - Onnela - Caribia

Door: Jasmien

Blijf op de hoogte en volg Jasmien

09 April 2009 | Finland, Turku

Weer vier dagen voorbij sinds mijn laatste berichtje, weer hoog tijd voor een nieuw!

De dagen gaan nu echt ongelofelijk snel, ik verschoot wanneer ik net zag dat het al vier dagen geleden was dat ik nog iets van mij liet horen!

Maandag: Niet veel speciaals gedaan. Gewerkt voor reflectieportfolio en projectdossier voor in België... Tina was ook jarig vandaag. Twee weken geleden had ik een kaartje in de brievenbus gestoken ... In de hoop dat het nog op tijd zou aankomen, voor ze terug naar huis vertrekt... 's Avonds zei ze dat haar kaartje die dag was toegekomen! Wat een toeval! Wat een timing! Een smsje sturen naar Suriname lukte dan weer niet :(! Maar ik was vooral blij dat mijn kaartje op tijd is aangekomen. Als mijn geheugen mij niet in de steek laat, dan denk ik dat ik die avond niet echt iets speciaals meer gedaan heb.

Dinsdag: Idem maandag, vooral gewerkt voor school. Vandaag stond ook de laatste Finse les op het programma. Volgende week examen: Aiai!
De leerkracht stelde ons gerust, maar enkele anderen hadden deze dag al examen en zij vonden het toch echt wel moeilijk! Wie moeten we nu geloven? Toch maar flink leren dan in het weekend!
's Avonds stond de wekelijkse sauna op het programma. Ook Kristel, Dorien en Yasmine waren van de partij deze week! Uiteraard waren ook Merel, Joanne en AC erbij... Maar wel geen sneeuw meer om in te rollebollen! Die is ondertussen helemaal verdwenen! Geen sneeuw meer in Turku! Een fijne avond in de sauna! Wat leuke foto's getrokken! Als ik ze heb, dan zal ik de publiceerbare online zetten! Na de sauna zijn we nog even naar Joanne en Merel gegaan. Wanneer we uiteindelijk besloten daar te vertrekken, stootten we nog op hun buren... En onze buur was daar op bezoek! Eerst kwamen Benoît, Theo en Baptiste naarbuiten... Daarna kwam Yasmine nog naar buiten... Zijn was al iets vroeger vertrokken om daar nog een bezoekje te gaan brengen. Uiteraard begonnen we met hen te praten ... Echt grappig was het! Maar het ging ook over serieuse zaken, zoals ons Belgenlandje! Benoît lachte wel een beetje met ons Manneken Pis, maar voor de rest houdt hij wel van ons land...Zei hij! Op een bepaald moment stonden we op het punt om te vertrekken... Het werd al wat later ondertussen... Tot Benoît over 'Ici BlaBla' begon en uit de lucht viel dat we dat niet kenden... Werden we uitgenodigd in een rommelig appartement (wat wil je: drie jongens bij elkaar ;)), hij wou het ons kost wat kost laten zien ... En ja, wanneer we het zagen herkenden we het en konden we met een gerust hart terug naar huis en gaan slapen!

Woensdag: Idem als maandag en dinsdag. Met uitzondering dat ik tijdens de middag even naar het toeristenbureau ging: Ik ging om wat informatie over Rauma. Ik zou vrijdag, samen met Kristel op trip gaan. Maar ik besefte dat deze bureaus gesloten zouden zijn, aangezien Goede Vrijdag in Finland ook een officiële feestdag is! Dus, goed voorzien is de boodschap! Terug gekomen op het appartement, toch nog flink doorgewerkt!
Rond 20.15 zouden we de bus nemen naar het centrum. Vanavond kwamen er mensen van Salo, die mee naar Lapland waren, naar Turku om een feestje te bouwen! Wat Duitsers (met Duitse vrienden op bezoek) en nog wat Finse mensen en oa een Spanjaard... Met z'n allen trokken we naar New Time voor een goedkope, maar lekker pizza of Kebab! En wat had ik zin in Frietjes! Ik nam dus maar een kebab menu :P! En lekker dat het was!
Alle buikjes gevuld --> 22h, nog iets te vroeg om al naar Onnela te gaan... Dus, we maakten een tussenstop in Edison! Sommigen namen de bekende warme choco, anderen begonnen al met iets straffers! Warme choco zag ik persoonlijk niet echt goed komen na mijn kebab - menu! Na een uurtje trokken we uiteindelijk naar Onnela! Iedereen geraakte er zonder problemen in. Alleen arme James! Eerst zou hij niet meegaan, omdat hij de dag er achter stage had, maar, we hadden hem toch kunnen overtuigen om even mee te gaan ... Tot hij aankwam en enkel zijn studentenkaart kon laten zien... En deze accepteren ze niet... Hij had dus geen andere keuze dan toch terug naar z'n appartement te gaan... Woensdag = studentenavond, dus geen inkom betalen! Oef! Want elke keer volle pot betalen zou nogal beginnen oplopen! En voor de rest: een SUPER FIJNE avond! Eén van mijn allerfijnste avonden in Onnela, ik heb er echt van genoten! Er zijn ook nog heel wat mensen naar Onnela gekomen, die niets mee gaan eten zijn. Zo fijn om bijna iedereen die we kennen daar te zien! Ik heb er echt van genoten! Op het einde werd ik wel moe en kreeg ik ongeveer overal pijn ... Maar wanneer er dan weer een échte feestplaat gedraaid werd, vergat ik alles en ging ik er weer volledig voor! Samen met al de anderen... Zo was het al snel half vier en gingen de lichten aan ... Oeps! De club ging sluiten! Snel naar de vestiaire en op zoek naar een taxi! Iets na 4 thuis gekomen ... Snel bedje in! Wat had ik pijn overal en wat was ik moe!

Vandaag: Er was afgesproken om rond 11u de bus te nemen richting Student Village. Samen met Sandra en Karlijn zouden Merel, Joanne, AC en ik naar het Caribia Hotel gaan ... Waar een subtropisch zwembad aan verbonden is! Een dagje relaxen! Wat zou dat deugd doen! En dat deed het ook! Jacuzzi... Buiten zwemmen... Een super koud zwembad buiten om daarna terug in het gewone te springen (na de zeesauna durf ik alles ;-)) - Glijbaan met een band - Glijbaan in het donker - Glijbaan waar je bijna uitvloog - Fotoshoot - Hesburger- ...
Alles dus voor een fijna dag!
Na een kleine 4uur had ik het toch wel gezien, ik had koud en dan kan ik me niet echt meer amuseren. Ik besloot al te vertrekken en ging nog even langs de H&M. Deze morgen had ik er een kleedje zien hangen, maar geen tijd om te kopen! Dus, ik ging nog eens langs om te passen... En eentje te kopen! Een ander was niet meer in mijn maat, dus ik ga volgende week nog wel eens langs, wie weet is het er wel!

Het geplande tripje van morgen kan uiteindelijk niet doorgaan... We waren vergeten te kijken of er wel bussen rijden... Niet dus, of toch niet op de gepaste tijden... Het wordt dus een dagje werken, zodat ik woensdag kan gaan. Het is dan wel de allerlaatste dag dat ik deze trip kan maken!
De trip van zaterdag naar Helsinki staat wel nog steeds op de agenda! Hopelijk zit het weer ook een beetje mee! Ik kijk er al naar uit!
Daarna zullen de dagen echt vliegen!
Dinsdag Fins examen - Woensdag Rauma - Donderdag laatste keer naar school voor alle papieren - Vrijdag inpakken en vertrekken...

Laatste twee weken vliegen echt als zot voorbij!

Nu bedje in, zodat ik morgen héél flink kan doorwerken, het is nodig!
Zoveel verschillende papers te maken en helaas kan ik maar aan één voor één werken...

Slaapwel!

  • 12 April 2009 - 18:52

    Lieve En Louis:

    Eerst en vooral een zalig pasen. Het is een tot nu toe een vrij warm paasweekend en voor morgen zal het ook meevallen. Onze harmonie is uitgenodigd voor de processie te gaan spelen en ik dat natuurlijk mee. Met als afzakkertje na de processie een pintje in Rafkes café. Je opa en oma "genieten" in hun mee van de muziek. Een behouden thuiskomst en tot in Belgie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasmien

Samen met Anne - Cathérine zal ik 3 maanden in Turku verblijven. We zullen er stage doen, les volgen, maar hopelijk ook heel veel plezier maken. We zullen zeker ons best doen om er van te genieten en een unieke ervaring van te maken!!

Actief sinds 02 Okt. 2008
Verslag gelezen: 597
Totaal aantal bezoekers 53459

Voorgaande reizen:

17 Januari 2009 - 18 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: