Alweer 3 dagen verder! - Reisverslag uit Turku, Finland van Jasmien Steenwegen - WaarBenJij.nu Alweer 3 dagen verder! - Reisverslag uit Turku, Finland van Jasmien Steenwegen - WaarBenJij.nu

Alweer 3 dagen verder!

Door: Jasmien

Blijf op de hoogte en volg Jasmien

06 April 2009 | Finland, Turku

Het is hier bijna kwart voor twaalf en ik heb me net met mijn laptop (van Jeroen!) in mijn bed geïnstalleerd. Daarstraks besefte ik dat het alweer drie dagen geleden was dat ik nog iets van me laten horen heb! Veel dingen gedaan... Genieten van de laatste tijden hier! Het begint nu echt wel af te korten! Nog 13 keer slapen en ik slaap weer in mijn eigen bedje!
Even terugdenken, met mijn agenda naast me ... Ik probeer kort op te schrijven wat ik deed, zodat ik het zeker niet vergeet!
Vrijdag...Laatste dag van de cursus. Nog een beetje geoefend op het scoren, met een DVD van een kind... Dit was nog moeilijker dan wanneer K. Stagnitti speelde! Amai! Niet eenvoudig! Daarna werden we in groepjes verdeeld en moesten we een therapie opstellen voor het kindje in de DVD. Niet eenvoudig, het was een moeilijk geval! Maar wel fijn om het ook eens vertaald te zien naar de praktijk toe! Uiteindelijk toch een interessante dag met een iets vermoeiendere start... Op het einde hebben we nog even met K. Stagnitti kunnen praten, wat voelde ik mij vereerd :P!

's Avonds zijn we (Kristel, Karlijn, Sandra, AC en ik) bij Merel en Joanne gaan eten. Joanne, AC en ik hadden in de namiddag de boodschappen gedaan... Pasta met courgette, pesto, champignonnekes en spekjes! (Bericht voor thuis: jaja, jullie lezen het goed: én pesto én courgette!) Lekker was dat! We hadden zelfs voor een dessertje gezorgd! Ijsje! Njammieeee!
Na het eten, en de bijbehorende afwas, was het nog tijd voor een spelletje Jungle Speed! Wat fijn, maar soms toch ook een beetje gevaarlijk!
Daarna moesten we beslissen waar we naartoe zouden gaan... Niet gemakkelijk, er waren 2 opties:
- Onnela voor het afscheid van twee Duitse meisjes
- Dynamo voor een gratis summer party
Uiteindelijk werd er beslist om naar het tweede te gaan en we lieten dit ook weten aan Eva en Simone. Om 23 h stonden we aan de bushalte. Ondertussen hadden Eva en Simone ook al beslist daarheen te komen met hun vrienden, aangezien er veel daar naartoe zouden gaan... Maar, eens daar aangekomen was er een probleem: Leeftijdslimiet 20 en de bodyguard was niet van plan om te veranderen... Jammer, dan gingen we met de hele groep terug weg. Ondertussen waren we Joonas en Pablo (een super irritante spanjaard) nog tegen gekomen. Ook zij zouden mee met ons naar Onnela gaan. We lieten het opnieuw weten aan de Duitese meisjes, ze zouden ook komen. Geen problemen om Onnela binnen te geraken! Maar toe we binnen waren, was er helemaal geen feestje! Er lag wel een rode loper, maar er gebeurde niks! Om middernacht begon er één of andere Fashion - show... Maar wat voor één ... Het stelde op zich niet zoveel voor ... Maar het was wel grappig! Commentaar kunnen geven zonder dat iemand er iets van verstaat! Ongeveer een uur heeft het geduurd! Om 1 uur kon het feest eindelijk beginnen! Ook Alvaro was ondertussen aangekomen ... Een dik uurtje later moesten we helaas al door, als we de laatste bus wouden halen tenminste. En dat wouden we, we hadden geen zin om een taxi te betalen... Afscheid nemen was niet leuk... Half 3 aan de bushalte en terug naar huis! Tijd voor bed en te slapen!

Ik was vergeten mijn wekker af te zetten .. dus die liep om half acht af! Verdorie! Maar gelukkig ben ik nog terug in slaap gevallen en ongeveer tegen de middag werd ik wakker. Oeps! Toch maar opgestaan dan en een beetje beginnen werken voor school, al ging dit precies minder vlot dan andere keren :) ...
Overdag niet veel speciaals gedaan dan wat gewerkt en boodschappen gedaan... 's Avond stond er weer een afscheid gepland! Deze keer van 2 Engelse meisjes... Ze wonen een stukje van hier, dus we namen met zn allen samen de bus richting Student Village. Een plaats waar ik persoonlijk niet graag gewoond had voor drie maanden. Grote blokken met gangen voorzien van 12 kamers en een grote keuken... Veel party's, maar niet ideaal voor mensen met stage! Blij dat ik hier zit/zat!
Maar nu terug naar het afscheid: Becki en Becka zouden morgen vertrekken... We gingen graag nog even dag zeggen! Daarna gingen we met z'n allen én Eva en Simone nog naar een gezellig cafeetje. We speelden de hele tijd Jenga! Echt fijn! en zo spannend! Op een bepaald moment was de toren écht hoog en 2 rondes lang zeiden we: Ja nu gaat die vallen! Bij elke person die een blokje probeerde te nemen. En dan moet je weten dat we ongeveer met 10 mensen waren! En uiteindelijk ... Je kan het al raden... Het was mijn beurt, de helft van het café keek mee ... Ik ging op zoek naar een mogelijk blokje... Tot iemand mij kwam storen en vroeg of hij een foto mocht trekken van onze toren: Ga je gang! Daarna ging ik weer m'n gang ... Maar helaas ... De toren viel! OOOOOOHNEEEEEE... Maar helaas, er was niets meer aan te doen!
Ik dacht dat het niet laat ging worden, ik was best nog wel moe van de vorige avond. Maar uiteindelijk was het toch weer 2 uur voor ik weer op het appartement was.
Snel bedje in!

Vandaag op een redelijk uur wakker geworden, maar toch nog een beetje blijven luieren in bed! Kan ook eens deugd doen!
Tijdens de vorige Finse les hadden we afgesproken nog eens naar de zeesauna te gaan ... Deze stond vandaag dan ook op het programma! Voor mij was het niet echt 'nog eens naar de zeesauna gaan', maar eerder 'voor de eerste keer naar de zeesauna gaan'. Ik had er echt zin in ... En ik deed het! Woehoew! Ik ging zelfs het water in vóór ik in de sauna ging... Ik moest van de anderen! Dus ik raapte al m'n moed bij elkaar! In het water niet echt een fijn gevoel, maar na een halve minuut uit het water wel! Daarna snel naar de sauna! Wanneer we het weer te warm hadden, gingen we terug even het water in! Zo hebben we dit een aantal keer gedaan. De laatste keer in sauna was écht te warm! Bijna 80gr! Ik denk dat ik maar 1 of 2 minuten binnen was ... En dan hup weer naar buiten om af te koelen. Zalig! Foto's heb ik hier niet echt van ... Maar ik heb wel een filmpje om te bewijzen dat ik het effectief deed!
Tegen de avond zijn AC en ik nog even langs Merel en Joanne gegaan. AC wou haar nieuwe kapsel tonen, dat ik voor een stuk geknipt heb en om foto's uit te wisselen van de laatste dagen/weken! Een heleboel nieuwe heb ik er nu!
In de loop van de week ga ik ook nog eens naar Kristel voor een uitwissel!
We hebben ook onze tripjes gepland: Donderdag of vrijdag naar Rauma (afhankelijk of er naar een subtropisch zwembad gegaan wordt op donderdag of niet). Zaterdag trekken we voor een dagje naar Helsinki! Hopelijk mooi weer!

Goed, tijd om af te sluiten. Bijna half een ondertussen... Morgen zou ik graag op een deftig uur opstaan!
Nu zijn jullie terug een beetje op de hoogte van alles!

Tot snel!

  • 08 April 2009 - 16:44

    Lieve En Louis:

    Je telt zo'n beetje afvan van nog zoveel keren slapen. Maar ik denk dat je de eerste dagen "in Belgiê", Finland ook gaat missen. Natuurlijk zal je niet meer moeten shoppen en wassen en wat nog. Maar het zelfstandig zijn, nog weggaan met vrienden; die sauna, enfin als je kunt terugblikken het was toch fijn die ervaring zal niemand je afpakken. Geniet nog van de laatste dagen en misschien tot een volgend berichtje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasmien

Samen met Anne - Cathérine zal ik 3 maanden in Turku verblijven. We zullen er stage doen, les volgen, maar hopelijk ook heel veel plezier maken. We zullen zeker ons best doen om er van te genieten en een unieke ervaring van te maken!!

Actief sinds 02 Okt. 2008
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 53526

Voorgaande reizen:

17 Januari 2009 - 18 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: